Дмитренко Т.М. План уроку №3

Дмитренко Т.М. План уроку №3.
«Затверджую»

Ст.майстер_________________________

План уроку  

Спеціальність: маляр-штукатур-лицювальник

Тема програми: Підготовка поверхні під лицювання і настилання підлоги.

Тема уроку: Організація робочого місця плиточника.

             Учбово-виховна мета уроку:

                – навчальна-Навчити учнів організовувати робоче місце підготовки поверхонь до лицювання і настилання підлоги.

– розвиваюча-Сформувати прийоми мислення під час організації робочого місця.

-виховна- Сформувати у учнів культуру виробничої діяльності.
Тип уроку:урок формування  умінь і навичок при підготовці поверхонь до лицювання і настилання підлоги.

Методи проведення уроку:проведення технічного диктанту,гра «Що?Де?Коли?»

Учбово-матеріальне забезпечення уроку : висок, рівень, рейка, шнур – причалка, кельма, щітка.

             Дидактичне забезпечення:Довідники,література,технологічні карти.

             Хід Уроку

1.Організаційна частина

– Перевірка готовності учнів до занять

– Відмітка в журналі відвідувань

2.Вступний інструктаж

– Повідомлення теми програми

– Повідомлення теми і мети уроку

Перевірка знань учнів

Для того,щоб зрозуміти як ви засвоїли матеріал попереднього уроку,я хочу провести « технічний диктант».

  1. Які ви знаєте облицювальні роботи і яке їх призначення?
  2. Які вимоги висувають до будівель і поверхонь що підлягають облицюванню?
  3. Які способи облицювань вертикальних поверхонь ви знаєте?
  4. Які вимоги висовують до облицьованих плитками вертикальних поверхонь?
  5. Які види поверхонь можна облицьовувати плиткою?
  6. Яких правил техніки безпеки потрібно дотримуватись під час екскурсії?

  Інструктування учнів по матеріалу уроку

Робоче місце при виконанні лицювальних робіт потрібно організувати так,щоб не було втрати робочого часу.

Схема організації робочого місця при виконанні лицювальних робіт всередині приміщння:

Плитки.

  1. Лавки.
  2. Місця плиточників-лицювальників.
  3. Відро.
  4. Рамки с плитками.
  5. Столики.
  6. Підсобний робітник.
  7. Ящик для розчину.

ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПЛИТКОВИХ РОБІТ

Деякі з відомих вам штукатурних інструментів застосовують і в облицювальних роботах. Для насікання кам’яних поверхонь перед облицьовуванням використовують зубила, скарпелі, троянки. Для провішування поверхонь і перевірки їх вертикальності або горизонтальності застосовують ватерпас, рівні з висками або виски. Крім того, горизонтальність підлоги можна перевірити, користуючись ватерпасом.

Для накидання розчину на стіни користуються звичайними серцеподібними кельмами, а для намазування розчину на плитку — прямокутними.

Для нарізання і обробки керамічних і скляних плиток застосовують різальні інструменти, спеціальні молотки, кліщі тощо.

Склоріз алмазний (Рис. 2, а) застосовують для розрізання глазурованих і скляних плиток. Різальною частиною склоріза є встановлений в обойму невеликий кристал алмазу — найтвердішого мінералу. Алмази випускають під номерами. Вони бувають трьох видів: дрібні, середні і великі. Алмаз повинен зберігатись в сухому місці у спеціальному шкіряному або матерчатому чохлі. Під час роботи з алмазом треба бути уважним і не допускати, щоб він падав. У зв”язку з високою вартістю алмаза його замінюють роликовим склорізом.

Рис. 1. Ватерпас для перевірки горизонтальності підлоги

Рис. 2. Інструменти для розрізування плиток:

в — склоріз алмазний; б — склоріз роликовий; в — сталевий різець

Рис. 3. Пристрій для розрізування плиток:

Склорізи роликові (Рис. 2, б) бувають з одним, трьома або шістьма роликами. їх застосовують для нарізання плиток, а також у склярських роботах. Різальною частиною склоріза є ролик, що обертається навколо осі. Виготовляють ролики з твердих сплавів. Обойму з роликами закріплюють на корпусі склоріза за допомогою гвинта. Коли один ролик

затупився, поворотом обойми в робоче положення ставлять наступний ролик.

Сталевий різець (Рис. 2, в) з побідитовим наконечником застосовують для розрізання плиток. Довжина різця 150 мм. Замість такого спеціального різця можна використовувати різці, що застосовуються в токарній справі.

Пристрій для розрізування плиток (Рис. 3) складається з двох стержнів 2, вздовж яких вільно пересувається повзун 4 з обмежувачем 5. Потрібне положення повзуна фіксують гвинтом 3. На кінці верхнього стержня пристрою закріплено різальний валик 6 так, щоб він міг вільно обертатись, а на кінці нижнього — гумовий валик 7.

Користуючись таким пристроєм розрізують глазуровані і скляні плитки.

Молоток плиточника (Рис. 4, а) застосовують для насікання керамічної метлахської плитки вздовж наміченої лінії перед переломленням її, а також для підрубання і відколювання виступаючих частин плитки вздовж кромки після її переломлення. Маса молотка 70—80 г, довжина 25 см. Для пробивання отворів у глазурованих плитках застосовують молоток з загостреним кінцем у вигляді чотиригранної піраміди або спеціальну розвертку (Рис. 4, б).

Рис. 4. Інструменти для обробки плиток:

 

а — молотки плиточника; б — розвертка; в — кусачки; г — кліщі

Для відломлювання частинок плитки (нерівностей), що залишились вздовж лінії розколу плитки, використовують кусачки (Рис. 4, б) або кліщі (Рис. 4, г).

Закріплення матеріалу ввідного інструктажу

Для того щоб перевірити.що ви засвоїли на цьому уроці,проведему гру: „Що? Де? Коли?”

Правила гри. Гра складається з певної кількості запитань. Група учнів ділиться на дві бригади.

Завдання бригад – вчасно дати правильну відповідь на запитання поставлене ведучим (майстром виробничого навчання) час обговорення 1 хв. Відповіді слід давати письмово. За кожну правильну відповідь команда одержує одне ігрове очко. Виграє та команда, яка набрала більшу кількість очок.

1. За допомогою чого під час облицювання створюють рівномірні шви?

  1. Намалюйте схему організації робочого місця плиточника.
  2. Який інструмент використовують для насікання кам’яних поверхонь перед лицюванням?
  3. За допомогою якого інструменту перевіряють горизонтальність підлоги?
  4. Для чого використовують алмазний склоріз?
  5. Його застосовують для насікання керамічної метлахської плитки вздовж наміченої лінії перед переломленням її, а також для підрубання і відколювання виступаючих частин плитки вздовж кромки після її переломлення.

3.Поточний інструктаж,вправи,самостійні роботи.

                                           Обхід учнів по робочих місцях

ü     Цільовий практичний:

а)Підготовка і організація робочих місць.

б)Дотримання санітарно-технічних умов

в)Здійснення самоконтролю за якості роботи.

ü     Цільовий індивідуальний:

а)Дотримання санітарно-гігієнічних умов праці.

б)Виконання відпрацювання завдання.

в)Здійснення самоконтролю за якістю робочих місць.

ü     Комплексний обхід:

а)Здійснення безпечних прийомів праці.

б)Дотримання техніки безпеки на робочих місцях.

в)Виконання конкретних операцій.

4.Заключний інструктаж

1.Загальне підведення підсумків роботи.

2.Бесіда з учнями за результатами роботи.

3.Оцінювання результатів роботи,виконання норм.

4.Аналіз типових помилок,використання робочого часу.

5.Розгляд типових помилок і характерних недоліків,розгляд шляхів їх попередження.

6.Аналіз використання правил безпеки праці та організація робочих місць.

7.Оголошення теми наступного уроку.

8.Домашнє завдання.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *